Vítáme vás na Portálu občana města Odolena Voda!
Portál občana slouží pro poskytování elektronických služeb a umožnění elektronické komunikace s občany. Občanům přináší rychlejší a efektivnější řešení svých životních situací bez nutnosti návštěvy úřadu.
Portál občana je rozdělen na veřejnou a neveřejnou část. Veřejná část obsahuje úřední desku a umožňuje elektronické podání. Dále si může občan ve veřejné části stáhnout potřebné formuláře pro jednotlivé životní situace, ty vytisknout, vyplnit a doručit je na úřad běžným způsobem (osobně, poštou), nebo využít možnosti zaslání naskenovaného formuláře prostřednictvím volby ePodání.
Nejjednodušší registrace je pomocí eObčanky s aktivovaným čipem. V tomto případě se lze registrovat do Portálu občana přímo bez návštěvy úřadu. eObčanka se pak používá i pro každé další přihlášení do Portálu. Pokud eObčanku občan nemá, může požádat o předčasnou výměnu občanského průkazu bez čipu za eObčanku (stejným způsobem jako o výdej nového občanského průkazu). Tuto předčasnou výměnu bude ale muset uhradit dle platného ceníku. Pokud eObčanku má, ale neaktivoval si čip, doporučujeme navštívit pracoviště osobních dokladů a nechat si čip aktivovat. K aktivaci nepotřebujete nic, pouze eObčanku a připravit si dva číselné kódy (podobně jako PIN). Aktivací eObčanky si otevře cestu k elektronické komunikaci nejen s naším úřadem, ale i s jinými orgány státní správy, např. prostřednictvím státního Portálu veřejné správy, ČSSZ atd.
Kromě eObčanky lze využít i další možnosti elektronické identifikace. Více informací naleznete na webu info.identitaobcana.cz.
Portál obsahuje navíc funkce, které se týkají občana osobně. Pro přístup k nim je třeba být přihlášen, aby byly chráněny osobní údaje.